Relaxen? Dat staat niet in ons woordenboek - Reisverslag uit Paracas, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu Relaxen? Dat staat niet in ons woordenboek - Reisverslag uit Paracas, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu

Relaxen? Dat staat niet in ons woordenboek

Blijf op de hoogte en volg Iris

31 Oktober 2012 | Peru, Paracas

Wauw de laatste blog alweer! Tijd is echt gevlogen het is heel raar om morgen weer richting het koude Nederland te reizen!

Om te beginnen nog wat foto’s van de vorige blog die we jullie niet wilden onthouden!

Daarna ongeplande transport vertragingen #42 of iets dergelijks: onze bus die al 17 uur zou duren van Cusco naar Ica kwam rond 22.00 stil te staan achter een rij bussen. Door landslides (veroorzaakt door regenval) lagen er allemaal rotsen op de weg waardoor wij er niet doorheen konden. Gelukkig kwamen er vrij snel werkers zodat we na 5 uur toch weer verder mochten!

Dan #41 nog, onze busreis van La Paz naar Copacabana. Op een gegeven moment moet je het water over steken wij met een klein bootje en de bus op een soort van vlot. Helaas was het water nog al wild (Titicaca is een meer maar lijkt soms net een zee) dus duurde de oversteek van de bus nogal lang. Gelukkig niet in het water gevallen want onze backpacks zaten erin! Aangekomen in Copacabana vergeet je totaal dat je in Bolivia bent. Leuke terrasjes en lekker eten. Op de boot richting Isla del Sol en Isla de la Luna 2 Brazilianen ontmoet die ook op het eiland zouden verblijven. Aangekomen op het eiland werden we belaagd door kinderen en volwassen of we danwel eten, hospedaje of een gids wilden. Uiteraard tegen een aardige prijs. Hier werden wij al gek van, uiteindelijk wat locals tegen elkaar op kunnen zetten en een boot genomen richting het (naar horen zeggen) minder toeristische noorden. Daar aangekomen weer locals die niets anders dan geld van ons wilden. Dus besloten we om ervan af te zijn een wandeling de berg op te maken voor de zonsondergang. Hier werden we halverwege aangehouden omdat we moesten betalen om verder te gaan. Nou toen had één Braziliaan het helemaal gehad, the worst day of his life haha. Dus hij op zoek naar een private boot want hij wilde hier echt niet meer overnachten. Tegen een voor ons goedkope prijs hebben we dus een zonsondergang tour over het Titicaca meer mogen maken, wat een unicum. Terug naar Copacabana en daar heerlijk gegeten en geslapen.

Hierna zijn Mer en ik nog een dag naar Puno gegaan, weer de grens over om aan onze stempels af te lezen hoeveel we gedaan hebben in Bolivia. Het voelde als 2 weken maar waren maar 8 dagen! In Puno hebben we een beetje rondgeslenterd en de coolste cocktails gedronken. Nitro cocktails, mojito’s, caiprinha’s en pisco sours op een new age style: met droogijs. Heerlijk en cool om te zien! Na een nachtje slapen de bus richting Cusco. Wat een mooie stad, overal prachtige Inca architectuur en een gezellige vibe. Helaas rent wel elke local op je af om je een massage danwel tour richting Machu Picchu aan te bieden. Maar negeerstand aan en genieten. Omdat Mer nog last had van zijn voeten hebben wij in plaats van de originele Inca Trail, de Jungle Inca Trail geboekt. Minder lopen en meer avontuur. De eerste dag mountainbiken viel na de Death Road helaas een beetje tegen maar de rest van de dagen waren top! Wandelen door prachtig gebied, over een zip line op 150 meter hoogte om uiteindelijk na 1800 treden rond 5 uur ’s ochtends Machu Picchu te bereiken! 10x wauw. Wat geweldig! Echt één van de mooiste dingen die wij ooit gezien hebben. Na 7 uur rondwandelen waren we moe maar eigenlijk nog niet uitgekeken.

Na nog wat relaxen, lekker eten, lekkere koffie en rondstruinen in Cusco onze reis vervolgd naar Paracas. Hier konden we nog even van heerlijk weer genieten want het is hier een stuk warmer! Een boottocht naar Islas Ballistas leverde ons prachtige rotsformaties op en liet ons genieten van de spelende zeeleeuwen en veel vogels. Vanavond heerlijk uit eten en drankjes drinken als afsluiter en dan morgen richting het vliegveld (de reis zal na onze busreis een piece of cake zijn denk ik zo :)).

Tot snel!

• 31 Oktober 2012 - 23:00

Jan En Akkelien:

Een heel goede reis en jullie kunnen terugkijken op een geweldige reis!!
    groetjes

• 31 Oktober 2012 - 23:41

Marlies:

T ziet er weer fantastisch uit meis!!
    nu een easy trip naar huis...voor ons achterblijvers ook wel leuk ;)

xx

• 01 November 2012 - 09:25

Papa En Mama:

Heerlijk om jullie zo te zien genieten. Tot vrijdag.

Kus papa en mama

• 01 November 2012 - 10:29

Oma En Opa:

Live Merlin en Iris

Wij denken dat wanneer jullie terugkomen zullen moeten acclimatiseren.
    Watzullen jullie nog genieten van de laatste dagen en het mooie weer.
    Het is hier druilerig en negen graden.
    Wij kijken wel uit naar jullie thuiskomst.

Liefs oma en opa

• 02 November 2012 - 09:17

Patrick:

Hey Ir & Mer, heel gaaf, jullie hebben echt een mooie tijd gehad zie ik! Jammer dat het al weer over is, maar ik zie jullie snel! X

• 05 November 2012 - 09:53

Anneloes:

Hey Iris,

Wat is het toch geweldig om jou blogs allemaal te lezen.
    Waanzinnig mooie en gave foto's heb je gemaakt.
    Zo te lezen en te zienh was het een waanzinnige tijd, die jou, maar ook je broer niet meer wordt afgenomen.
    Geniet nog maar lekker na van jou/ jullie avontuur.

groetjes van Anneloes