Van relaxing naar adventure & back to the jungle - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu Van relaxing naar adventure & back to the jungle - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu

Van relaxing naar adventure & back to the jungle

Blijf op de hoogte en volg Iris

27 September 2012 | Peru, Iquitos

Na een emotioneel afscheid van Kristi ;) met de bus vertrokken richting Cartagena. Erg mooi met het fort en best modern met allemaal winkeltjes en hippe tentjes in de binnenstad. Wel weer wennen aan de hitte en benauwdheid maar dat hadden we beter niet kunnen zeggen. Na een taxirit die compleet in het water viel letterlijk en figuurlijk (een slome taxichauffeur, dat ze bestaan hier wist ik ook niet, die ook nog eens totaal de verkeerde kant op reed voor zeker een kwartier want hij zei wel ja maar wist totaal niet waar de plaats van bestemming was) hebben we heel even op de markt rondgewandeld. De tropische regenbui verpestte het waarna we snel weer een taxi terug hebben genomen. Na wat rondwandelen vonden we een soort van bruine kroeg zoals ze in Amsterdam te vinden zijn! Supergezellig een biertje gedronken dan maar!
Erna zijn we met een groepje naar Playa Blanca vertrokken per boot vaar je naar dit eilandje waar wij een nacht hebben verbleven (alweer in een hangmat). Erg warm, ook het water, voelde dit heel caribisch! Helaas hoort daar blijkbaar ook de sunburn bij.. Na opgelicht te zijn door het vrouwtje van de hangmatten die beweerde dat is briefje van 20 nep was, kwam de politie en moesten we het bedrag delen ieder 10. Hierna hebben we nog een feestje meegepakt om vervolgens afscheid te nemen van mijn Duitse vrienden. In mijn eentje door naar San Gil om daar Marcus & Emily weer te ontmoeten. Natuurlijk kan dit niet zonder slag of stoot en had mijn bus een klapband! Gelukkig toch nog op tijd op het busstation voor een ijskoude nachtbus, waarbij ik tijdelijk alleen en niet op mijn gemak in die grote bus zat! Gelukkig veilig aangekomen in dit heerlijke dorpje waar vanalles te doen is.

De eerste dag met Emily en Marcus wezen paragliden! Wat super zeg echt heel mooi en relaxing om boven de bergen te zweven. En helemaal cool als ze ineens trucjes gaan doen waardoor het voelt alsof je in de achtbaan zit! En hilarisch wanneer Marcus en zijn guide bij het opstijgen in de boom belanden! De volgende zijn Emily en ik gaan caven. Dit is niet zomaar een grot bezoeken maar door de grot heen waden! Super cool je moet klimmen, door water lopen, kruipen, zwemmen en zelfs onder een rots door onder water zwemmen. Helaas wat kort maar dit wil ik zeker nog eens doen! (P.S. niet voor mensen met claustrofobie!). Vanavond weer mijn nieuwe favoriete drankje drinken Cuba Libre, want rum (of ron in het spaans) is hier heerlijk goedkoop en lekker zelfs haha. Na wat salsa dansjes en drankjes een discount kunnen krijgen voor nog een adventure day. Dit keer een mini versie van caven, door de rivier banjeren, abseilen en weer omhoog klimmen. Weer erg gezellig!

Volgende bestemming Villa de Leyva wat een geweldig dorpje en een tophostel. Hier hebben we ons vermaakt met mountainbiken, dinosaurusskelleten, wijnproeven en zelfgemaakte pizza in, jawel, een echte pizza oven. Na een vluchtig bezoek aan Bogota, wat me overigens een erg leuke stad lijkt (het oude centrum dan) vertrok mijn vliegtuig naar Leticia. Pfoe dat was weer wennen aan de hitte en de vochtigheid. In een jungle lodge zonder internet (vandaar deze late blog) midden in de jungle en naast de amazone. Een tour gemaakt naar een dorpje vlakbij waar we overnacht hebben tussen de apen en papegaaien, waarbij de baby aapjes vrijwel tam waren en over je heen kropen als je in de hangmat lag. Tijdens de tour over de amazone hebben we dolfijnen gespot (roze en grijze), apen gezien, piranha’s gevist, havikken zien vissen en in coole bomen geklommen. Al met al topdagen dus.

Na de boot over de Amazone te hebben genomen weer in Peru aanbeland, in Iquitos. Wat overigens weer niet normaal kon. Want de boot was stuk, dus zaten nog een dag vast in een dorpje dat maar op gezette tijden elektriciteit had! Maar hiervandaan zal ik naar Lima vliegen om Merlin op te pikken en wat uit te rusten bij de meiden!

• 27 September 2012 - 22:24

Marion:

Weer een heel avontuur. Nu even relaxen.

• 27 September 2012 - 22:38

Annemarie, Kristi, Nienke:

Super, blijf genieten
    Groeten uit Amsterdam!

• 28 September 2012 - 05:06

Marlies:

heey ir,

wat doe jij een ontzettend gave dingen zeg, ben wel een klein beetje jaloers hoor als ik die foto's zo zie vooral dat caven lijkt me helemaal te gek!! maar roze dolfijnen? iets te veel rum misschien?? ;P

xx

• 28 September 2012 - 08:57

Papa En Mama:

De foto´s zijn weer geweldig. Blijf genieten. Nog even en dan komt Merlin.

Kus papa en mama

• 28 September 2012 - 10:13

Jorik:

Heee Iris,

Super om het weer te lezen! Fijne tijd samen met Merlin.

Groetjes Jorik

• 28 September 2012 - 11:37

Oma En Opa:

'hallo iris, wat een avonturen weer. Wij kregen al nachtmerries bij het zien
    van de foto, waar je door een spleet in de grot kroop. Hou je wel eens een dag rust?

Groeten en liefs Oma en Opa

• 28 September 2012 - 13:02

Vera:

Ir wat gaaf weer allemaal! Dat caven lijkt me zo ontzettend eng.. ik ben wel claustro aangelegd.. niks voor mij:P maar dat aan die rots met dat water! Gaaaaf!
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag :)
    Dikke knuffel x Veer

• 29 September 2012 - 10:26

Maya:

wat ontzettend mooi allemaal. wat ik uit je verslag begrijp gaat er altijd wel iets fout he tijdens het rijzen, gelukkig komt het dan uiteindelijk wel weer goed. dat caven lijkt me super!! veel plezier met Merlin hoor groetjes van ons

• 29 September 2012 - 13:54

Matthijs:

Heyy!
    Jij beleeft echt elke dag wat! Een groot avontuur;)!
    Het klinkt allemaal weer geweldig en wat een super foto's!
    Geniet van je reis met Merlin!
    xx Matthijs

• 01 Oktober 2012 - 21:29

Dik En Lia (ouders Kristi):

Hallo Iris,
    We hadden gisteren een beetje Colombiaanse sfeer in huis vanwege de koffie. Kristi heeft de koffiebonen in een zaakje in Enkhuizen laten malen en die hebben we gisteren geproefd. De koffie smaakt goed, vooral de geur is veel lekkerder. Veel plezier nog samen met Merlin.
    Groetjes, Dik en Lia

• 01 Oktober 2012 - 21:29

Dik En Lia (ouders Kristi):

Hallo Iris,
    Groetjes, Dik en Lia

• 13 Oktober 2012 - 09:17

Paulette:

Hoi Iris,
    Wat heb jij een enorme energie en positieve instelling! Heerlijk om te zien en te lezen!
    Ik wens jou en Merlin nu ook! nog veel meer gave avonturen en schitterende ervaringen toe!
    Liefs van Paulette