Hola amigos y amigas - Reisverslag uit Lima, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu Hola amigos y amigas - Reisverslag uit Lima, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu

Hola amigos y amigas

Door: Iris de Lange

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 Juni 2012 | Peru, Lima

Even een kort berichtje om iedereen te laten weten dat ik veilig ben aangekomen! Na een wat vermoeiende reis ben ik keurig opgehaald door Andrea & Ana (2 van de 3 meiden bij wie ik de komende 3 weken in huis zal verblijven). Wel een beetje een cultuurshock, naast het feit dat de Peruanen erg klein zijn en niet lijken te kunnen wachten (dat bleek tijdens het boarden al toen iedereen richting de gate rende zelfs al was hun rij nog niet aan de beurt of rijendik bij het oppikken van de bagages) werd ik continu aangesproken of ik een taxi wilde. Gelukkig had ik dus al mijn eigen taxi want geen idee hoe ik anders naar mijn hostel had moeten komen! Wat volgens Andrea een smooth ride was, was voor mij een chaotische en vrij gevaarlijke tocht naar huis. Wat vooral opviel is hoe groot Lima is want we moesten erg ver rijden naar het huis!

Aangekomen in de "veilige" wijk en hun huis (met veel sloten en een mannetje die de buurt in de gaten houdt) heb ik ook Rocio ontmoet. De meiden zijn super aardig en gastvrij! Lima blijkt toch wat groter en onveiliger dan ik had van tevoren dacht dus heb alleen nog maar in deze wijk rondgelopen. Naar de toeristische buurten is het vrij ver reizen dus daar wacht ik even mee tot één van de meiden tijd heeft om mee te gaan.

Ik kan hier in ieder geval even lekker uitrusten, lekker een boekje lezen en kletsen met de meiden. Ik zal proberen regelmatig wat op deze blog te posten. Wat deze 3 weken met internet sowieso wel zal lukken! Ik krijg trouwens geen smsjes op mijn nederlandse nummer binnen (heel raar). Dus beter mailen/skypen of smsen op mijn peruaanse nr: +51 947591230.

Oja het weer willen jullie vast ook wel weten. Zo rond de 21 graden met s ochtends bewolking en smiddags volop zon. Wel wordt het al donker rond 6 uur. Ik schijn trouwens wel geluk te hebben want normaal is het nu wat kouder in Lima met veel bewolking en miezer.. Ik hoop dat het bij jullie ook wat beter weer wordt en succes met de wedstrijd zondag ik lees het wel weer op nu.nl :).

Liefs Iris

  • 15 Juni 2012 - 18:35

    Vera:

    Vind ik leuk! ;) haha
    Erg leuk eerste verhaal avonturier ir!
    Wie weet kleur je net zo snel bruin als een peruaan en kunnen ze je straks niet meer onderscheiden zodat het gebedel wat minder wordt.

    Heeeeel veel plezier!!
    Ik kijkt uit naar je volgende verhaal!

    Besos!

  • 15 Juni 2012 - 18:37

    Marion Roos:

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen. Goede Reis verder

  • 15 Juni 2012 - 19:14

    Vieff:

    heeee Iris, wat leuk om zo snel wat te lezen! Ik ga je blog elke x lezen :D
    Nou hier is het rotweer dus geniet er maar van!

    kus

  • 15 Juni 2012 - 20:00

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Ik vind het altijd zo leuk om je verslag te lezen. Wat een ervaringen zal je weer opdoen. Geniet ervan en laat alles even rustig op je afkomen.

    Kus mama

  • 15 Juni 2012 - 20:26

    Anneloes:

    Hey Iris,
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad!
    Vind het erg leuk dat je weer verslagen schrijft van je avonturen! Ben benieuwd wat er allemaal op je pad komt.
    Wij wensen jou ontzetten veel plezier!
    Genietse meid, groetjes van paul, anneloes, tim en anouk

  • 15 Juni 2012 - 20:43

    Yashira:

    Jeej super leuk om zo snel iets te lezen! Heeeeel veel plezier en ik ga trouw al je mooie verslagen lezen =D Liefs! xoxo

  • 16 Juni 2012 - 10:59

    Marlies:

    Hoi meis,

    fijn dat je veilig ben aangekomen en dat je het goed kan vinden me de meide waar je bij verblijft (had ook niet anders verwacht).
    kan niet wachten op je volgende verslag!

    xx marlies

  • 17 Juni 2012 - 08:45

    Thea Scharff:

    Hoi iris,

    Stoer hoor, zomaar naar een vreemd continent en een vreemd land reizen. Hier is het weer nog altijd prut en laat de zon op zich wachten. ..Kan je lekker je Spaans oefenen.? Groetjes
    Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Iris

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 8539

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 19 December 2012

South America

Landen bezocht: