Sierra, mar, Ilo - Reisverslag uit Ilo, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu Sierra, mar, Ilo - Reisverslag uit Ilo, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu

Sierra, mar, Ilo

Door: Iris de Lange

Blijf op de hoogte en volg Iris

25 Juni 2012 | Peru, Ilo

Vrijdag ben ik aangekomen in Ilo, zuid Peru op uitnodiging van Mery & Arturo de ouders van de meiden waar ik in Lima verblijf. Dit dorpje (want dat is het, vooral vergeleken met Lima wat een contrast). Veel minder getoeter, je kunt redelijk veilig oversteken en ik geloof dat ze niet eens een echte supermarkt hebben. Wel een hele grote markt waar de boodschappen worden gedaan! Wat een heerlijk fruit heeft Peru toch, ik kan de namen maar niet onthouden en als ik dan eindelijk een naam weet ben ik alweer vergeten bij welk fruit het hoort. Maar om verder te gaan dit dorpje ligt ingeklemd tussen de woestijn en de zee en ligt op slechts 2 uur van Chili. Super leuk dus om hier te zijn want het is zeker geen toeristendorp! Wel een uitdaging: ten eerste omdat het een busreis van 19 uur is en ten tweede omdat Mery geen Engels spreekt. Hoppa daar komen mijn spaanse lessen, keihard studeren dus!

Even kort over de busreis, de bus was wel heel luxe. De stoelen zitten top en je kunt bijna liggen (tenminste als je niet zo lang bent, sorry Mer). Helaas bestaat er ook nog zoiets als wagenziekte.. Er worden overigens wel veel (recente) films vertoont:

Sean Penn: Hola! Que tal? Soy Sean Penn.
Iris: Uhm, mr. Penn what happened to your voice?
Sean Penn: Soy español ahora, te gusta?

Uhm nee, geen goed idee dat nasynchroniseren, maar volgens Andrea hebben Peruanen gewoon niet zoveel zin om te lezen.

Maargoed wat een gastvrijheid dat ik in hun huis mag logeren. Het weekend mocht ik mee met de rotary club de woestijn in. Peruanen zijn niet zo goed in vertellen wat er allemaal gaat gebeuren, of mijn spaans is gewoon nog niet goed genoeg. Maar het was incl. overnachting en daar kwam ik net op tijd achter haha. Naar wijngaarden om Pisco en wijn te proeven en overnachten op 2000 meter hoogte (daar is het wel koud ’s avonds). Zondag hebben we een wandeling gemaakt naar een mooie waterval. Goede voorbereiding op de Inca Trail en biedt gelijk inzicht op mijn conditie..

Mijn plan: woensdag of donderdag samen met Mery richting Lima om de 22e verjaardag van Rocio te vieren en dan vertrek ik na het weekend langs de kustlijn richting noord Peru en Ecuador.

Besos

  • 25 Juni 2012 - 18:14

    Papa En Mama:

    Hoi lieverd,
    Het klinkt weer super. En wat gaaf om zo onder de Peruanen te zijn.
    Fijn dat ze allemaal zo gastvrij zijn.
    We zijn benieuwd naar je volgende verslag. Kus papa en mama

  • 25 Juni 2012 - 19:26

    Paulette:

    Hé Iris. Fijn dat je zo gastvrij ontvangen bent en zulke leuke mensen ontmoet! Geweldig ook om zó je spaans te kunnen oefenen: het échte werk. Heel veel plezier en liefs vanuit hier

  • 26 Juni 2012 - 16:36

    Oma En Opa:

    Wat een feest voor je om dit allemaal mee te maken. Wat sjiek naar een rotaryclub zeg. Wat een mooie foto's heb je gemaakt. Ook leuk al die mensen in peruaanse klederdracht Groetjes Oma en Opa

  • 27 Juni 2012 - 10:20

    Matthijs:

    Heyy Iris!!
    Ik zou heeel graag een glaasje Pisco met je drinken! Goeie reis naar Lima morgen, ..gelukkig ben je niet zo groot;)
    xx Matthijs

  • 27 Juni 2012 - 10:25

    Vera:

    Heerlijk verhaal weer :)
    Fijn dat dit dorpje wat minder toeristisch is en je gewoon lekker over straat kunt. Ben benieuwd of je straks bij terugkomst nog wel nederlands kan spreken ;)
    Je foto's zijn echt om bij te kwijlen, wauw wat een mooie omgeving!
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    xx Veer

  • 29 Juni 2012 - 11:06

    Opa De Lange:

    wat spannend allemaal en dat zoiets nu maar kan. geniet ervan.

  • 01 Juli 2012 - 09:33

    Malon:

    klinkt super allemaal iris! Geniet ervan!xx

  • 03 Juli 2012 - 13:18

    Milou:

    Klinkt allemaal goed Iris! enne succes met je spaans ;)!

  • 05 Juli 2012 - 15:47

    Marlies:

    Klinkt weer als een avontuur, maar goed dat je het spaans een beetje kan!
    ennuh mooie watreval zeg en leuke foto!

    xx marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Ilo

Iris

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 8534

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 19 December 2012

South America

Landen bezocht: