Huaraz - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu Huaraz - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu

Huaraz

Door: Iris de Lange

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Juli 2012 | Peru, Huaraz

Huaraz

Toch nog Lima toeristisch bekeken, het historische centrum, Miraflores en Barranco inclusief pisco cocktails. Waar het originele plan was te gaan stappen ware het niet dat de weg opgebroken was en de discotheken gesloten.. Ik heb inmiddels wel genoeg van Lima dus tijd om verder te trekken!

Van Lima 8 uur naar het noorden gereisd door een prachtig landschap! Aangekomen in Huaraz op 3090m boven zeeniveau. Dit betekent wel even acclimatiseren, maar niet te lang want het dorpje moet bezichtigd worden inclusief inwijding met lokale biertjes.

De volgende dag op tour langs een meer, een dinosaurus en opgravingen van voor de Inca periode. Erg indrukwekkend en gelukkig is mijn spaans zodanig verbeterd dat ik de guide daadwerkelijk begreep! Donderdag om 6.30 klaarstaan voor een dag trekking richting Laguna 69. En dat noemt men dan vakantie! 5 kilo lichter, toch wat hoofdpijn van de hoogte en bijna 700 meter geklommen (we hebben niets beklommen maar bewandeld zoals de gids mij lief meedeelde). Van 3950 naar 4600m in ongeveer 3 tot 4 uur. Pfoe wat een uitzicht onderweg supermooi, maar wat een klim! Ik ben dan ook kapot en duik vandaag vroeg mijn bed in! Morgen nog even wat rondwandelen in Huaraz en dan door richting Caraz een kleiner dorpje waar als het goed is ook wat mooie trekkings zijn. Die ik wel wil doen als mijn spierpijn het toelaat!

Dit was het voor nu. Ik hou jullie op de hoogte!

  • 06 Juli 2012 - 05:06

    Papa En Mama:

    Wat een hoogte! En wij vinden 3000meter al hoog. Mooie foto's.

    Kus papa en mama

  • 06 Juli 2012 - 07:56

    Matthijs:

    Wat een geweldige foto's! Dat belooft nog wat..!

    xx Matthijs

  • 06 Juli 2012 - 09:04

    Jorik:

    Hi Iris,

    Leuk verslag weer! Veel plezier nog!

  • 06 Juli 2012 - 11:02

    Vivian:

    Leuk verhaal Iris, en wat een gave foto's!

    x Vieff

  • 06 Juli 2012 - 11:35

    W.vlasblom:

    Wat een geweldig avontuur. Wij genieten weer van je reisverslag.Hoe komt het dat je 5 kilo lichter bent?
    Wat een prachtige foto's. Ben je nu alleen of heb je al gezelschap?
    Groetjes en liefs Opa en Oma

  • 06 Juli 2012 - 19:19

    Marion:

    Weer een hele belevenis iris

  • 07 Juli 2012 - 15:01

    Akkelien:

    He Iris,
    Wat een belevenissen en hele mooie foto's. Geniet ervan. Trouwens goed zeg dat je dat Spaans zo snel oppikt, ik wou dat ik dat kon zeggen van het Tsjechisch!!!

  • 08 Juli 2012 - 08:28

    Marlies:

    Heey iris,

    wat een waanzinnig gave foto's zeg maar zal in t echt nog wel veel mooier zijn!
    Maaruh je weet dat mensen over het algemeen in hun vakantie aankomen hea? :P
    wacht met smart op je volgende verhaal

    xxx marlies

  • 09 Juli 2012 - 12:56

    Annemiek:

    Heeey Iris,

    Wat super leuk om al je reisverslagen te lezen!
    Je moeder is vandaag weer begonnen met werken na haar heerlijke vakantie en heeft mij gelijk je website gegeven..

    Ik ga je volgen meid, en krijg gewoon helemaal een vakantie gevoel van jouw verhalen!!

    Geniet ervan,

    xx Annemiek

  • 10 Juli 2012 - 10:43

    Yashira:

    Wow wat cool dat je hoog zit! Geniet er van en rust lekker uit ;) xoxo

  • 10 Juli 2012 - 11:57

    Claudia :

    Hee Iris, net al je verhalen zitten lezen. Man man, wat tof! Veel plezier nog, ik blijf je volgen! Liefs, Claudia

  • 10 Juli 2012 - 13:08

    Jaap En Maya:

    Hoi, wij lezen met belangstelling je avondturen. En we vinden de foto's prachtig. Houdt je knie zich goed bij het bewandelen?
    geniet ervan meid, en we hopen snel meer te lezen.

    groetjes van ons. Jaap en Maya

  • 11 Juli 2012 - 11:40

    Malon:

    Supermooie foto's. Avonturier! Liefs Malon

  • 13 Juli 2012 - 06:25

    Vera:

    Wauw Ir wat een praaaaachtig landschap! Echt bijzonder om te zien.
    Dat water, prachtig!! Mochten jullie zeker niet in zwemmen? :) haha
    Geniet van alles om je heen!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huaraz

Iris

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 8533

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 19 December 2012

South America

Landen bezocht: