Caraz, Trujillo, Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu Caraz, Trujillo, Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu

Caraz, Trujillo, Huanchaco

Door: Iris de Lange

Blijf op de hoogte en volg Iris

12 Juli 2012 | Peru, Huanchaco

Allereerst wat leuk om jullie reacties te lezen!

Na een prachtige rit met een collectivo (een soort minibusje) aangekomen in Caraz. Wat leuk om de Peruaanse mensen hier mee te maken en aangestaard te worden (voornamelijk door kinderen) blanke meisjes zien ze blijkbaar niet veel. Buiten dit was het erg stil, het blijkt laag laag laagseizoen en geen toerist te bekennen! Gelukkig had ik met Bridget afgesproken om elkaar in Caraz te ontmoeten. Dus niet geheel alleen! De volgende dag hebben we een prachtige trek gemaakt richting 2 meren. Maar heftig, 4 uur steil omhoog en zo goed is mijn conditie ook weer niet. Vooral niet op deze hoogte (hartkloppingen en kortademigheid als gevolg). Maar wat een uitzicht! Helaas een aantal keer een verkeerde afslag genomen waardoor we wat alternatieve avontuurlijke routes (dwars over de berg, geen pad te bekennen) hebben moeten nemen. Uiteindelijk door allemaal mini dorpjes waar de bewoners je aanstaren en de kinderen je achterna rennen - blijkbaar niet gewend aan toeristen- aangekomen bij de meren. Wat een uitzicht! Heerlijk onze picknick verorberd met het rustige geluid van stromend water en een prachtig uitzicht met aan de ene kant het meer en aan de andere kant de vallei. Helaas is een afdaling nog wat te veel voor mijn knie, dus nu weer een paar dagen rust!

Aangekomen in Trujillo na een heftige busreis. Echt prachtig door de cañon, maar af en toe doodsangsten uitgestaan. Dan keek ik naar rechts en zag geen weg maar een afgrond, alleen maar ergens heel diep de rivier! Maar Trujillo, wat een verandering van klimaat. Veel tropischer! ’S Avonds naar de bioscoop geweest (een Engelse film!). De volgende dag heerlijk de mercado uitgepluisd, met 2 Oostenrijkse meisjes op zoek naar het beste fruit en andere lekkernijen voor ons dineetje. Dinsdag heb ik een tour gemaakt naar Huacas de Moche & Chan Chan. Huaca betekent tempel of heilige plek en de Huacas del Moche zijn twee tempels (del Luna & del Sol) die het Moche volk gebouwd hebben rond het jaar 400/600. Het mooie was dat ze al verf gebruikten en dat dat nog bewaard is gebleven. Erg mooi om te zien. Chan Chan is the ruined city waar je tevens heel goed hun craftswork kunt zien met alle details.

Ik zal nu in Huanchaco blijven tot zaterdag. Dit is een klein surfersdorpje, helaas zijn de golven niet zo goed. Wel om het te leren, maar surfen lijkt me nog niet zo een goed plan met mijn knie dus helaas! Maar heb op korte termijn mijn plan omgegooid om zaterdag met 2 anderen naar Chachapoyas te reizen om daar de ruines en de bergen te bekijken (wel weer een busreis van 10 uur, maar je moet wat haha). Ben benieuwd! Hierna terug richting de kust om mijn weg te vervolgen richting Ecuador!

  • 12 Juli 2012 - 19:25

    Marion:

    Iris, ik ben werkelijk onder de indruk van alles wat je schrijft en laat zien per foto. Wat een belevenis

  • 12 Juli 2012 - 19:54

    Yvonne In't Veld:

    Hoi Iris , wat heb je weer veel gezien en meegemaakt, en hele mooie foto's.
    Kijk al weer uit naar je volgende verslag, veel plezier , groetjes

  • 12 Juli 2012 - 20:22

    Papa En Mama:

    Wat een geweldige foto´s. Het verhaal van die tocht doet ons denken aan je avontuur met Marlies. Kus

  • 13 Juli 2012 - 06:29

    Vera:

    Awhh wat een schattig huisje met die hangmatten!
    Super leuk dat je zoveel andere mensen ontmoet en waar je samen mee kan optrekken om avonturen te beleven. Geweldig!
    We moeten je straks(over lange tijd!) toch weer helemaal nederlands moeten inburgeren :p Avonturier!

    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal :)

    xx

  • 13 Juli 2012 - 09:37

    Oma En Opa:

    Hallo Iris,
    Wij zijn jaloers op je mooie reis die je maakt. Het lijkt ook een beetje op Egypte met al die opgravingen.
    Ben je wel een dag niet op reis? Zo te lezen ben je iedere keer op stap.
    Je hebt weer prachtige foto's gemaakt.We wachten weer met spanning op je volgende verslag.
    Liefs Oma en Opa

  • 13 Juli 2012 - 09:53

    Paulette:

    Ik reis met je mee en geniet! Heb je nog niet aan het zuurstof gehoeven zoals Don? Voor al het "wandelen" wat je doet zul je die 20 gradens vast niet erg vinden? maar (mij lijkt het) wel fijn dat je het ook even wat warmer hebt (gehad). Hier blijft het maar gieten, helaas, dus laven wij ons aan de mooie beelden en je verhalen. Liefs!

  • 13 Juli 2012 - 10:45

    Chantal:

    Hey schat, wat een prachtige foto's en hele leuke reisverslagen! XX

  • 13 Juli 2012 - 10:50

    Marlies:

    Heey Iris dat klinkt goed zeg! Lekker avonturen...je zou niet anders kunnen al zou je het willen volgens mij haha.
    Ik wacht met smart op je volgende verhaal!

    Xx Marlies

  • 18 Juli 2012 - 11:12

    Milou:

    wow, ziet er super uit allemaal! had ik ook wel graag willen zien (in real life dan!!). Horen je snel weer liefs milou en een kusje van chloe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huanchaco

Iris

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 8537

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 19 December 2012

South America

Landen bezocht: