Chachapoyas - Reisverslag uit Chachapoyas, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu Chachapoyas - Reisverslag uit Chachapoyas, Peru van Iris Lange - WaarBenJij.nu

Chachapoyas

Door: Iris de Lange

Blijf op de hoogte en volg Iris

18 Juli 2012 | Peru, Chachapoyas

Vrijdag de 13e... correctie zaterdag de 14e. In Peru verschuift dat gewoon een dag. Nogal een pechdag, op deze dag verliest Eleni 80 soles, pakken we een verkeerde bus waardoor we een uur langer in een busrit van 15 min hebben gezeten, rijden we 3x heen en weer met de taxi om bagage te droppen op te halen, zit de bus naar Chachapoyas, is er uiteindelijk een plaats vrijgekomen, boete voor het annuleren van de andere bus en uiteindelijk nog maar een uur om de stad te bekijken. Om uiteindelijk na 14 uur aan te komen in Chachapoyas zonder de bagage van Thom! Maar wat hebben we gelachen!

Gelukkig werd dit alles goedgemaakt toen we aankwamen in Chachapoyas. De dag ervoor nog (voor het eerst) zonnebaden op het strand, nu weer aangekomen in de bergen! Maar heel anders dan in Huaraz, nu namelijk bij het regenwoud en dus groen in plaats van sneeuw op de bergen! We zijn de eerste dag gelijk gaan wandelen richting een mooie waterval, weer een heftige wandeling omdat de gids ons achterliet na het eerste checkpoint maar wat prachtig. En als kers op de taart hebben we een douche onder de waterval genomen! Ontzettend koud, letterlijk en figuurlijk heel cool!! De tweede dag gemodderd door de grotten, sarcofagen en een vallei bewonderd om op de 3e dag Kuelap te bezoeken. Niet zo beroemd als Machu Picchu maar naar horen zeggen doet het zeker niet onder. Pre-Inca ruïnes die voor 80% geconverseerd zijn, waardoor het ouder en origineler is dan Machu Picchu. Blij dit niet gemist te hebben!

Vannacht op naar Chiclayo voor een dag en dan door richting Mancora. Nog even van het strand genieten voordat ik samen met Thom richting Ecuador trek. Kristi oppikken van het vliegveld in Guayaquil!

• 18 Juli 2012 - 22:11

Marlies:

Heeey iris,
    mooi verhaal en schitterende foto's, jij vliegt er vrij letterlijk doorheen (zie laatste 2 foto's) ;P
    ennuh kan je dat hondje niet als souvenier meenemen??

Gr Marlies

P.S. zo zie je maar vrijdag de 13de een dag opschuiven heb geen enkele zin.

• 19 Juli 2012 - 06:50

Vera:

WAAUUUUWW
    echt... meer kan ik niet zeggen... wat een foto's! Die omgeving! Die bergen! Prachtig! Wat een ervaringen en wat een levenswijsheid krijg je hiervan mee zeg.
    =) Ik geniet bij elk verhaal en kijk mn ogen uit...
    Tot de volgende!
    x

• 19 Juli 2012 - 08:29

Jorik:

Mooie fotos en leuk verhaal weer!
    Veel plezier de komende weken!
    Groetjes Jorik

• 19 Juli 2012 - 11:22

Matthijs:

Wat een super mooie foto's! Je laat echt geen dag onbenut, goedzo!
    Geniet van je dagje strand;)

xx Matthijs

• 19 Juli 2012 - 13:37

Maya:

haha, vrijdag blijft gewoon de 13de. maar de foto's zijn geweldig, wat een ontzettend mooi gebied zeg.

groetjes Maya (en Jaap natuurlijk)

• 19 Juli 2012 - 15:47

Papa En Mama:

Je foto´s zijn inderdaad geweldig. En we zien dat je geniet! Fijn dat je zo´n leuk contact hebt en zoveel dingen samen doet.
    Veel plezier aan het strand.
    Kus papa en mama

• 19 Juli 2012 - 19:21

Marion:

Wat een prachtige reis weer

• 19 Juli 2012 - 20:38

Oma En Opa:

niet te geloven wat jij allemaal meemaakt en wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt. Wat leuk dat je steeds gezelschap hebt. Tot de volgende keer maar weer. Liefs oma en opa

• 20 Juli 2012 - 21:04

Anneloes:

Hey Iris,
    Wat ben jij aan het genieten zeg!!!
    Geweldig om het allemaal te zien, en dat je ons laat mee genieten. Super foto's!!!!
    Genietse meis! groetjes van Paul, Anneloes, Tim en Anouk!!!