Evolution rocks! - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Iris Lange - WaarBenJij.nu Evolution rocks! - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Iris Lange - WaarBenJij.nu

Evolution rocks!

Blijf op de hoogte en volg Iris

19 Augustus 2012 | Ecuador, Galápagos

Nadat werkelijk iedereen die we tegenkwamen heeft gezegd hoe geweldig de Galapagos zijn hebben Kristi (nouja Kris was er al over uit, ik moest nog even mijn bankaccount checken) besloten er toch heen te gaan! Niet met een cruise maar lekker op eigen houtje. Dus hoppa een vliegticket geboekt en gaan. De eerste dag nog rustig aangedaan en dagtours vergeleken en geboekt en ’s avonds uit eten. Dit viel ons wat zwaarder dan normaal want de prijzen liggen hoger dan gewend (stelt natuurlijk nog steeds niet zoveel voor vergeleken met Nederland maar toch, gewenning he!). Op de terugweg raakten we verzeild in een aerobics training op een basketbalveldje in de open lucht. Dit konden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan dus hebben we gezellig meegedaan! Pfoe half uurtje zweten en puffen op de, naar onze mening, salsa aerobics les!

De volgende dag onze eerste tour naar Santa Isabella. Helaas zijn wij beide onwijs zeeziek geworden, zowel heen en terug (2 uur over zee in een mini bouncend bootje is dus niks voor ons…). Maar een prachtig eiland waar we leguanen, schildpadden, knalroze flamingo’s, pinguins, een white tail shark, heel veel zeehonden/zeeleeuwen en een aangespoelde walvis hebben gespot! Vooral dat laatste was erg zielig want de walvis leefde dus nog. Hebben later vernomen dat de walvis de volgende dag dood is gegaan, maar dat walvissen zich laten aanspoelen als ze zodanig verzwakt zijn dat ze dood willen gaan. Onze tweede tour was een snorkeltour. Onwijs koud water en helaas bewolkt dus te lang snorkelen zat er niet in. Maar op de eerste spot wel 10 schildpadden gezien en het was heel ondiep dus je was bijna bang dat je er op ging zitten. Onze tweede spot was het meest spectaculair bij Kicker Rock. Tussen de rotsen door zwemmen om zo black tail sharks en galapagos sharks te zien. Helaas was het water niet heel helder en hebben we dus geen hammerheads gezien die ik heel graag wilde zien.. Maar heel indrukwekkend, ook heel leuk alle scholen gekleurde vissen groot en klein! Bij onze derde spot waren ons baby zeeleeuwen beloofd die met je komen spelen maar ook die waren er niet. Wel wat roggen en schildpadden gezien. Al met al een gezellige tocht met een leuke groep!

De laatste dag zijn wij zelf rond gaan wandelen op het eiland om nog even naar spelende (maar vooral neergeplofte zeeleeuwen) en schildpadden te kijken, zit onze trip hier er weer op. Morgen vliegen wij terug naar Quito en nemen wij een bus naar een klein dorpje vlak bij de grens. De volgende dag begint ons nieuwe avontuur: Colombia here we come!!

• 19 Augustus 2012 - 07:02

Marion:

Wat een contrast met Nederland. Weer leuk om je reiservaringen te lezen.

• 19 Augustus 2012 - 10:52

Oma En Opa:

Lieve Iris

Geweldig weer om je verslag te lezen. Wat een prachtige foto's. Vond je het niet eng, die grote
    beesten zo van dichtbij?. Ik heb zo het idee, dat je elke dag in touw bent. Je moet ook eens een dag
    uitblazen. Tot het volgende verslag maar weer uit Colombia.

Liefs Oma en Opa

• 19 Augustus 2012 - 11:00

Marlies:

WAUW wat waanzinnig gaaf zeg! Was dat relatief gezien dure etentje vast helemaal waard!

Xxx Marlies

• 19 Augustus 2012 - 22:15

Annemarie:

Hoi meiden,
    Wat goed dat jullie toch naar de galapagos zijn gegaan, zo te zien zeer de moeite waard. En die schildpadden, mega zeg. Was het druk bij george zijn memorial?
    Blijf genieten en blijf mooie dingen doen. Zoals Guus Meeuwis zingt: geniet met volle teugen zulke tijd komt nooit terug;-).
    Ben erg benieuwd naar Colombia en hoe jullie dat ervaren. Gebruik jullie gezond verstand en relax!
    Tot jullie volgende verslag.

X Ann

• 20 Augustus 2012 - 15:30

Matthijs:

Het klinkt weer allemaal fantastisch! Je zal vast geen spijt hebben dat ze je hebben overgehaald!
    Ben heel benieuwd wat je in Colombia gaat beleven!

xx Matthijs